Restaurant & Café

Hold styr på alt, lige fra bestillinger, borde, selskaber, opskrifter og arbejdsplaner, og opnå en hurtig og nem kommunikation.

Hvordan kan vi hjælpe Jer

Kassesystem

Nemt og overskueligt salgsværktøj

BoB kassesystem er et moderne og intuitivt cloud baseret POS system, som blandt andet indeholder Salgsystem, Gavekort, Bordbooking, Arrangement styring, Kalender, Elektroniske eller udskrevne bonner til køkkenet eller tjenere, Vagtplaner, Time-registrering, Opskrifter, Rapporter, Dashboard, Statistikker samt meget mere.

Hos BoB kan du samle alle dine opgaver i ét system og sikre derved at det hele spiller sammen, og der ikke går data tabt mellem flere systemer som skal snakke sammen. Du slipper derved også for at skulle logge ind og ud af flere systemer for at lave opsætninger osv.

BoB systemet hjælper tjeneren med at huske at spørge gæsten omkring tilberedningsmuligheder samt valgmuligheder som f.eks. saucer eller garniture. Ekstra tilbehør kan hurtigt tilvælges og det er nemt for tjeneren at lave en kommentar på bestillingen til køkkenet.

LÆS MERE UNDER OVERSKRIFTEN KASSESYSTEMET

Tjener system

Tempo er ofte lig med god serviceoplevelse

Tag dit kassesystem med hen til dine kunder og opret bestillingen ved bordet. Bestillingen sendes efter oprettelsen til enten kokken eller en bartender, alt efter hvad bestillingen indeholder.

Kassesystemet er designet på en måde som gør at systemet tilpasser sig skærmstørrelsen. Funktionerne er derved de samme, uanset om du vælger at bruge en computerskærm, tablet eller en telefon.

LÆS MERE UNDER OVERSKRIFTEN TJENER SYSTEM

Betalings-APP

BoB’s bestillings- og betalings-APP vil understøtte et højt minutsalg

BoB betyder hurtige bestillinger og at personalet skal løbe færre skridt. Tjeneren skal blot skænke op og servere. I kan sælge mange nemme fadøl og sodavand på den måde gennem BoB app’en. Det er de salg, der giver dækningsbidrag. De drikkende kunder skal ikke vente på personlig ekspedition. De skal have serveret drikkevarerne i en fart. Tempo = god serviceoplevelse, når det gælder de simple drikkevarer, der ikke kræver rådgivning. Måske kan gæsterne nå at indtage to drinks i stedet for kun en enkelt? De kan bare rejse sig og gå, når de har drukket ud. Regningen er jo betalt – og bordet spærres ikke af ventende gæster, men frigøres straks til nye, betalende kunder.

Gennem BoB kan gæsterne selv reservere bord. En sådan booking slår igennem in real time i jeres oversigt over ledige/optagede borde. Fra det øjeblik en gæst har booket et bord, kan gæsten mod forudbetaling gennem BoB app’en bestille mad og drikke til bordet, og dermed kan en bestilling stå klar ved reservationens begyndelsestidspunkt. Det begrænser den ventetid, hvor der ikke omsættes på bordet. For folk som skal videre i f.eks. teateret eller biografen, kan det gøre forskellen på, om de kan nå et restaurantbesøg eller ej. For forældre med børn, er det bare en lettelse, at ventetiden er begrænset, og at diskussioner om maden er klaret hjemmefra. For restauranten betyder det, at bordet hurtigere bliver frigivet til nye gæster: Det giver øget minutsalg på det enkelte bord.

LÆS MERE UNDER OVERSKRIFTEN BESTILLINGS-APP

Find en restaurant

BoB app’en hjælper dig til at du bliver synliggjort

Når en bruger åbner BoB app’en, kan han/hun se alle tilmeldte udskænkningssteder, der ligger i nærheden. Du bliver synliggjort.

Når en bruger af BoB app’en har haft en god oplevelse hos jer, kan han/hun klikke på, at jeres sted eller bestemte ting fra jeres menukort anbefales. Man kan ikke give en negativ kritik.

Hvis I får leveret fra samme bryggeri, som leverer til det lokale stadion eller koncertsted, så kunne det tænkes, at der var en fælles interesse i efter endt kamp/koncert at gelejde deltagerene hen til netop dit sted.

Kom i kontakt med gæsterne

Send push-beskeder gennem BoB med gode tilbud

Jeres gæster kan i BoB-app’en tilvælge jer som favoritsted. Det indebærer, at der kan sendes push-beskeder gennem BoB med information, der vedrører netop jeres sted. Hvis der er et event (fodboldkamp, koncert osv.) i nærheden, kunne I overveje at få sendt en push-besked ud til kunder, som har jer som favoritsted, med besked om, at I kører et særligt tilbud før eller efter event’et – for dermed at ”gå i symbiose” med event’et. Måske sender I dem via BoB-app’en en tidsbegrænset værdikupon til en gratis fadøl eller på et ”køb én drink og få to drinks-tilbud”?

Vi hjælper dig hele vejen rundt

Kassesystem

Bordbookinger

Bestillings-app

Arrangement håndtering

Kalender / vagtplanlægning

Tjenerens bestillinger

Statistikker og administration

Kokkens ordrer

Kontakt os venligst for priser

Se herunder udvalgte nøglefunktioner

Kassesystemet

Salg

Nemt og overskueligt salgsværktøj

Salg-siden viser alle oprettede varer delt op under kategorier. Vælg en vare for at tilføje den til kurven. I kurven er det muligt at tilføje en kommentar til varen.

Tjeneren kan hurtigt vælge, hvilken kasse salget skal registreres i.

Alle varer kan oprettes med 2 priser; serveringsprisen i huset, eller prisen ud af huset. Skift hurtigt mellem priserne under kurven.

Markér bestillingen som leveret, så oprettes der ikke en bestilling til kokken eller tjeneren efterfølgende.

Salg

Overskuelig betalingsside

Under betalingssiden, vælges betalingsform; kontant, kreditkort eller værdikupon. Det er mulig at vælge flere betalingsmuligheder på samme bestilling.

Ved valg af værdikupon, skal kunden åbne App'en, dernæst indløse sin kupon, og herpå vise tjeneren koden, og beløbet svarende til værdien på kuponen fratrækkes nu bestillingen og kuponen fjernes i App'en.

Værdikuponer oprettes af restauranten selv, og sendes elektronisk til kunder som bruger App'en.

Hjælper tjeneren

Føj til

Vælges ”Føj til” kan bestillingen tilføjes til et bord, Værelse, Kredit (en kunde som er oprettet, og må købe på kredit), ansat eller et selskab.

Hjælper tjeneren

Valgmuligheder

Vælger tjeneren f.eks. en steak, spørger systemet ind til hvilken sauce (hvis der er oprettet flere valgmuligheder).

Hjælper tjeneren

Tilbehør

Hvis der på staeken er valgt at der kan vælges tilbehør, giver systemet tjeneren mulighed for til eller fravalg af tilbehør.

Hjælper tjeneren

Tilberednings muligheder

Systemet husker tjeneren på at få kunden til at tage stilling til tilberedningen af den valgte steak.

Hjælper tjeneren

Føj til

Vælges ”Føj til” kan bestillingen tilføjes til et bord, Værelse, Kredit (en kunde som er oprettet, og må købe på kredit), ansat eller et selskab.

Hjælper tjeneren

Valgmuligheder

Vælger tjeneren f.eks. en steak, spørger systemet ind til hvilken sauce (hvis der er oprettet flere valgmuligheder).

Tjeneren

Bestillinger som er klar til servering

Her vises alle bestillinger, som er klar til at blive serveret. Alle varer som er oprettet uden krav om forberedelse, kommer direkte på listen. Varer, der skal tilberedes i køkkenet, kommer først på kokkens liste, og når kokken har market dem ”klar”, kommer de på tjenerens liste.

Når der er tilgået en ny bestilling afgivet af en selvbetjeningskunde inde i app’en, blinker ikonet for tjeneren i topbaren. Når tjeneren har markeret bestillingen som ”set”, stopper den med at blinke.

Når bestillingen er serveret, markeres den af tjeneren som klarmeldt, og den forsvinder fra listen.

Kokkens ordrer

Giver køkkenpersonalet et godt overblik

På kokkens skærm vises alle bestillinger. som er oprettet med krav om tilberedelse. Når kokken har tilberedt retterne på bestillingen, markeres de som ”klar”, og de kommer nu på tjenerens skærm som ”klar til servering”.

Kokken kan udvælge bestillinger, som kokken har gjort klar til servering, og gemme resten til senere, hvis bestillingen f.eks. indeholder både forret og hovedret.

Kokken kan i bunden af bestillingen se, hvor lang tid der er gået siden modtagelsen, samt fra hvilken tjener den er tilgået.

Bestillinger fra App

Godkend eller afvis

Alle bestillinger der kommer via App’en, vises i en liste her. Nu kan en medarbejder enten godkende eller afvise bestillingen, eller respondere med en alternativ dato/tid.

Når bestillingen er godkendt, får kunden en notifikation med en bekræftelse på tid, dato, vare og pris, og bestillingen sendes videre til kokken eller en tjener.

Bord bookinger

Find hurtigt et ledigt bord

I kalenderen kan der hurtigt dannes et overblik over, hvilke borde der er reserveret, og hvilke der er ledige.

Kommer der en kunde ind fra gaden, oprettes der en booking manuelt. Alternativt kan man under salg tilføje en bestilling til et bord: Er bordet ledigt, oprettes der automatisk en booking på bordet med betegnelsen ”fra gaden”. Standard booking dækker 1,5 time.

Bord

Afslut et bord

Her vises alle varer, som er tilføjet bordet. Der kan udskrives en regning, som kan afleveres til kunden. Det er muligt at splitte regningen mellem flere splejsende gæster, herunder kan de forskellige gæster vælge hvilke at de til bordet leverede varer, de forskellige skal betale for.

Vi giver dig det fulde overblik over din restaurant
Du kan samle flere systemer i et nemt og brugervenlig system, det giver effektivitet

Arrangementer

Hold styr på arrangementerne

Her kan du oprette et tilbud på et arrangement, indtaste dato, klokkeslæt, udpege de ansatte, som skal køre arrangementet, udpege lokale, angive antal gæster, beskrivelse af menuen samt priser m.v.

Send efterfølgende tilbuddet til kunden pr. mail. Når kunden accepterer, oprettes arrangementet i kalenderen, og vises i listen over godkendte arrangementer – med accepten bliver det udpegede personale automatisk sat på opgaven i arbejdskalenderen.

Arrangementer

Afslut et arrangement

Inde på arrangementet ses alle oplysninger. Det er muligt via salg, at tilføje arrangementet ekstra varer, som tilføjes som udstående.

Når arrangementet afsluttes, kan hele beløbet afregnes på en gang. BOB logger dato, tid samt hvem der har tilføjet ekstra varer til et arrangement, så BOB kan dokumentere salget.

Kalender

Hold styr på dine aftaler

Her oprettes de gøremål, der skal udføres på en given dag.

Personale håndtering

Vagtplaner

Her kan du registrere en vagt, eller du kan notere, at en medarbejder har ferie, eller er syg, så planlægningen af bemandingen kan ske hurtigt, nemt og overskueligt.

Medarbejderne kan selv bytte deres vagter inde i systemet, men et vagtbytte skal altid godkendes af en leder, inden det træder i kraft.

Personale håndtering

Time-registrering

Medarbejderne kan selv gå ind og registrere deres timer. Det giver lederen mulighed for straks at gøre indsigelse, hvis lederen er uenig.

Personale håndtering

Time oversigt

Når der skal køres løn til de ansatte, kan alle registrerede timer ses på hver enkelte medarbejder. BOB kan også vise, om medarbejderen har købt varer på regning. Du markerer blot de timer, der skal udbetales og fratrækker de varekøb, der skal modregnes. Så trykker du ”AFREGN” for at fjerne dem fra listen over ikke afregnede timer eller udestående kredit på køb.

Opskrifter

Ens retter

Opret alle opskrifter her, så alle hurtigt kan finde dem igen, og så alle kokkene kan lave retterne på den samme måde. Det hjælper også en ny kok hurtigere i gang.

Dashboard

Giver dig overblikket

Se her et hurtigt overblik over dagens reservationer, arrangementer og hvilke medarbejdere, der er på arbejde.

Overblik

Rapporter

Se åbne og lukkede kasserapporter. Her dokumenteres alle ind- og udbetalinger med dato, tid, medarbejder, beløb ind og beløb ud af kassen. Her kan du også registrere det, hvis der tages penge ud af kassen, som køres i banken, eller anvendes til indkøb eller udlæg.

Overblik

Statistikker

Få et hurtigt overblik over hvordan de forskellige varer sælger. Hvad sælger bedst – og hvornår? Du får værdifuld data, som du kan navigere ud fra for at optimere din forretning. Du kan også se statistikker over værelsesudlejning, bordreservationer, omsætning, arrangementer, take-away samt ordrer fra bestillings-app’en.

Tjener system

Salg

Nemt og overskueligt salgsværktøj

Tag dit kassesystem med hen til dine kunder og opret bestillingen ved bordet. Bestillingen sendes efter oprettelsen videre til enten kokken eller en bartender, alt efter hvad bestillingen indeholder.

Tjeneren

Bestillinger, der er klar til servering

Her vises alle bestillinger, der er klar til at blive serveret. Det omfatter alle varer, som er oprettet uden behov for forberedelse. De bestillinger, der kræver tilberedning i køkkenet, kommer først på kokkens liste - og når kokken har markeret dem ”klar”, kommer de på tjenerens liste, så tjeneren kan afhente og servere for gæsten ved bordet.

Når der indgår en ny bestilling til baren, blinker ikonet for bartenderen i topbjælken. Når bartenderen har markeret bestillingen som ”set”, stopper den med at blinke.

Når bestillingen er serveret for gæsten, markeres den som klarmeldt, og den forsvinder fra listen.

Hjælper tjeneren

Føj til

Vælges ”Føj til” kan bestillingen tilføjes til et bord, Værelse, Kredit (en kunde som er oprettet, og må købe på kredit), ansat eller et selskab.

Hjælper tjeneren

Valgmuligheder

Vælger tjeneren f.eks. en steak, spørger systemet ind til hvilken sauce (hvis der er oprettet flere valgmuligheder).

Hjælper tjeneren

Tilbehør

Hvis der på staeken er valgt at der kan vælges tilbehør, giver systemet tjeneren mulighed for til eller fravalg af tilbehør.

Hjælper tjeneren

Tilberednings muligheder

Systemet husker tjeneren på at få kunden til at tage stilling til tilberedningen af den valgte steak.

Hjælper tjeneren

Føj til

Vælges ”Føj til” kan bestillingen tilføjes til et bord, Værelse, Kredit (en kunde som er oprettet, og må købe på kredit), ansat eller et selskab.

Hjælper tjeneren

Valgmuligheder

Vælger tjeneren f.eks. en steak, spørger systemet ind til hvilken sauce (hvis der er oprettet flere valgmuligheder).

Bestillinger fra App

Godkend eller afvis

Alle bestillinger, der indgår via App’en, vises i en liste her. Nu kan en medarbejder enten godkende eller afvise bestillingen - eller tilbyde gæsten et alternativt tidspunkt (typisk ved spidsbelastningsperioder).

Når bestillingen er godkendt, får gæsten en notifikation med en bekræftelse på klokkeslæt, dato, vare(r) og pris(er), og bestillingen sendes videre til kokken og/eller en bartender – alt efter, hvad bestillingen indeholder.

Bord bookinger

Find hurtigt et ledigt bord

I kalenderen kan der hurtigt dannes et overblik over, hvilke borde der er reserveret og hvilke borde, der stadig er ledige.

Kommer der en gæst ind fra gaden, oprettes der en bord-booking manuelt. Alternativt kan man under ”salg” tilføje en bestilling til et bord: Idet, det anviste bord jo endnu står som ”ledigt”, oprettes der automatisk en booking på bordet med betegnelsen ”fra gaden”. Standardmæssigt dækker en booking over 1,5 time.

Bord

Afslut et bord

Her ser du alle varer, der er tilføjet bordet. Du kan udskrive en regning, som kan afleveres til gæsten. Der er mulighed for at splitte regningen mellem flere gæster, som let kan vælge, hvem der skal betale for de forskellige varer – eller der kan laves en anden fordeling af regningens totalbeløb mellem de forskellige gæster.

Bestillings-app

Oversigt

Find restaurant

Søg efter en bestemt restaurant, eller find en restaurant ud fra f.eks. afstand, efter hvilke restauranter, der er åbne, eller efter dine favoritter.

Du kan også sortere efter bestemte kateagorier som f.eks.x steak, burger, sushi osv., så du hurtigt kan finde frem til en restaurant, dersom tilbyder det, du ønskgår efter -, selv om du er i en by, som du ikke kender.

Menukort

Vælg kategori

Vælg om du leder efter forretter, hovedretter eller du bare trænger til noget at drikke.

Opret bestilling

Betal

Betal via kredit kort eller MobilePay.

Opret bestilling

Vælg vare

Se som her fx listen over forretter, se en beskrivelse af retten samt pris, se også om andre gæster anbefaler denne ret.

Opret bestilling

Vælg antal

Vælg antal og tilføj eller fjern tilbehør.

Opret bestilling

Valgmuligherder

Vælg sovs samt tilberedning

Opret bestilling

Tilføj varen til kurv

Indtast eventuel kommentar, og tilføj varen til kurven

Opret bestilling

Færdiggør bestilling

Vælg om du vil give drikkepenge, om du vil have bestillingen serveret ved et bord, eller om du vil afhente.

Opret bestilling

Betal

Betal via kredit kort eller MobilePay.

Opret bestilling

Vælg vare

Se som her fx listen over forretter, se en beskrivelse af retten samt pris, se også om andre gæster anbefaler denne ret.

Kvittering

Se dine kvitteringer

Du kan altid se dine aktive bestillinger samt kvitteringer. Her kan du også finde alle historiske bestillinger.

Rabat kuponer

Find aktive rabatter

Restauranterne kan oprette rabatkuponer, som restauranten kan sende elektronisk til udvalgte kunder/gæster, som så kan benytte disse kuponer ved en fremtidig bestilling.

Book et bord

Opret en booking hjemmefra

Du kan oprette en bord booking hjemmefra og være sikker på, at der er et bord klar til dig, når du ankommer.

Du kan samtidig med bordbookingen bestille mad og/eller drikkevarer, der således står klar til dig på den meldte ankomsttid. Derved sparer du ventetid og kan planlægge en aften, når du skal videre til noget andet bagefter – f.eks. i biografen eller i teateret.

Følg med

Hvad skylder jeg?

Hvis du booker bord via app’en inden du ankommer, kan du hele tiden følge med i dine ordrer - også selv om du ikke bestiller maden via app’en, men sidder ved bordet og afgiver dine bestillinger til tjeneren i restauranten.

Har du en aftale om, at du kan købe på kredit kan du hele tiden følge med i, hvad der står registreret af bestillinger på din konto.

Du kan til en hver tid betale, hvad du skylder, direkte igennem app’en.

Bestilling

Tilbagemelding

Du får en notifikation (push-besked) på din smartphone, når din bestilling er klar til afhentning, eller når der kommer svar fra restauranten.

Rabatter og loyalitetsprogram

Rabat

Opret værdikupon

I kassesystemet kan der oprettes værdikuponer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.

Vælg en dato for gyldighed, vælg om det er en bestemt vare, eller en produktkategori som rabatten skal gælde for.

Vælg om rabatten er i procenter, eller et fast beløb af ordren.

Kunder kan nu bruge værdikuponen i deres app ved næste ordre, eller inden for gyldighedsperioden.

Rabat

Loyalitetsprogram

I kassesystemet kan der oprettes loyalitetsprogrammer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.

Opret fx et program hvor kunden får 1 point, for hver 25 kr. de køber uanset produkt, eller begræns programmet til enkelte produkter.

Kunden kan så bruge deres optjente point, 1 point = 1 kr. som så kan trækkes fra fremtidige bestillinger.

Rabat

Stempelkort

I kassesystemet kan der oprettes stempelkort som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.

Opret fx et stempelkort hvor kunden får hvert 10. produkt gratis. Vælg hvilke produkter som kortet gælder for.

Du kan oprette lige så mange stempelkort som du ønsker, samt angiv en gyldighedsperiode.