Bob the butler - Restaurant & Café

Restaurant & Café

Hold styr på alt, lige fra bestillinger, borde, selskaber, opskrifter og arbejdsplaner, og opnå en hurtig og nem kommunikation.

Hvordan kan vi hjælpe Jer

Kassesystem - Nemt og overskueligt salgsvaerktoej
Kassesystem

Nemt og overskueligt salgsværktøj

BoB kassesystem er et moderne og intuitivt cloud baseret POS system, som blandt andet indeholder Salgsystem, Gavekort, Bordbooking, Arrangement styring, Kalender, Elektroniske eller udskrevne bonner til køkkenet eller tjenere, Vagtplaner, Time-registrering, Opskrifter, Rapporter, Dashboard, Statistikker samt meget mere.

Hos BoB kan du samle alle dine opgaver i ét system og sikre derved at det hele spiller sammen, og der ikke går data tabt mellem flere systemer som skal snakke sammen. Du slipper derved også for at skulle logge ind og ud af flere systemer for at lave opsætninger osv.

BoB systemet hjælper tjeneren med at huske at spørge gæsten omkring tilberedningsmuligheder samt valgmuligheder som f.eks. saucer eller garniture. Ekstra tilbehør kan hurtigt tilvælges og det er nemt for tjeneren at lave en kommentar på bestillingen til køkkenet.

LÆS MERE UNDER KASSESYSTEMET

Betalings-APP

BoB app’en hjælper dig til at du bliver synliggjort

Når en bruger åbner BoB app’en, kan han/hun se alle tilmeldte restauranter, cafeer eller udskænkningssteder, der ligger i nærheden. Du bliver synliggjort.

Når en bruger af BoB app’en har haft en god oplevelse hos jer, kan han/hun klikke på, at jeres sted eller bestemte ting fra jeres menukort anbefales. Man kan ikke give en negativ kritik.

Jeres gæster kan i BoB-app’en tilvælge jer som favoritsted. Det indebærer, at der kan sendes push-beskeder gennem BoB med information, der vedrører netop jeres sted. Hvis i afholder et event kunne I overveje at få sendt en push-besked ud til kunder, med besked om, at I kører et særligt tilbud, det kunne være en tidsbegrænset værdikupon eller et ”køb én og få to tilbud”.

Bestem selv hvornår bestillingsappen skal være tilgængelig hos kunderne, inde i kassen kan den slås fra og til efter behov, slå den f.eks. til i travle perioder for at aflaste tjenerne og nedbring ventetiden for kunderne, eller hvis du står og mangler en tjener eller to en dag. Vi tager ingen gebyrer eller procentdele af bestillinger fra appen.

LÆS MERE UNDER BESTILLINGS-APP

Bestillings-app - Find restaurant

Standardpakken indeholder blandt andet nedenstående moduler

Bestillings-app
Betalingsterminaler
Regnskabsintegration
Gavekort
Loyalitetsprogrammer
QR scan og elektronisk menukort
Arrangement & event
Tjenersystem

Se herunder udvalgte nøglefunktioner

Kassesystem

Kassesystem - Salg

Salg

Nemt og overskueligt salgsværktøj

Salg-siden viser alle oprettede varer delt op under kategorier. Vælg en vare for at tilføje den til kurven. I kurven er det muligt at tilføje en kommentar til varen.

Tjeneren kan hurtigt vælge, hvilken kasse salget skal registreres i.

Alle varer kan oprettes med 2 priser; serveringsprisen i huset, eller prisen ud af huset. Skift hurtigt mellem priserne under kurven.

Markér bestillingen som leveret, så oprettes der ikke en bestilling til kokken eller tjeneren efterfølgende.

Salg

Overskuelig betalingsside

Under betalingssiden, vælges betalingsform; kontant, kreditkort eller værdikupon. Det er mulig at vælge flere betalingsmuligheder på samme bestilling.

Ved valg af værdikupon, skal kunden åbne App'en, dernæst indløse sin kupon, og herpå vise tjeneren koden, og beløbet svarende til værdien på kuponen fratrækkes nu bestillingen og kuponen fjernes i App'en.

Værdikuponer oprettes af restauranten selv, og sendes elektronisk til kunder som bruger App'en.

Kassesystem - Betaling
Kassesystem - Tilføj til regning

Hjælper tjeneren

Føj til

Vælges ”Føj til” kan bestillingen tilføjes til et bord, Værelse, Kredit (en kunde som er oprettet, og må købe på kredit), ansat eller et selskab.

Kassesystem - Valgmuligheder

Hjælper tjeneren

Valgmuligheder

Vælger tjeneren f.eks. en steak, spørger systemet ind til hvilken sauce (hvis der er oprettet flere valgmuligheder).

Kassesystem - Tilbehør

Hjælper tjeneren

Tilbehør

Hvis der på staeken er valgt at der kan vælges tilbehør, giver systemet tjeneren mulighed for til eller fravalg af tilbehør.

Kassesystem - Tilberedning

Hjælper tjeneren

Tilberednings muligheder

Systemet husker tjeneren på at få kunden til at tage stilling til tilberedningen af den valgte steak.

Kassesystem - Tilføj til regning

Hjælper tjeneren

Føj til

Vælges ”Føj til” kan bestillingen tilføjes til et bord, Værelse, Kredit (en kunde som er oprettet, og må købe på kredit), ansat eller et selskab.

Kassesystem - Valgmuligheder

Hjælper tjeneren

Valgmuligheder

Vælger tjeneren f.eks. en steak, spørger systemet ind til hvilken sauce (hvis der er oprettet flere valgmuligheder).

Kassesystem - Tjenerliste

Tjeneren

Bestillinger som er klar til servering

Her vises alle bestillinger, som er klar til at blive serveret. Alle varer som er oprettet uden krav om forberedelse, kommer direkte på listen. Varer, der skal tilberedes i køkkenet, kommer først på kokkens liste, og når kokken har market dem ”klar”, kommer de på tjenerens liste.

Når der er tilgået en ny bestilling afgivet af en selvbetjeningskunde inde i app’en, blinker ikonet for tjeneren i topbaren. Når tjeneren har markeret bestillingen som ”set”, stopper den med at blinke.

Når bestillingen er serveret, markeres den af tjeneren som klarmeldt, og den forsvinder fra listen.

Kokkens ordrer

Giver køkkenpersonalet et godt overblik

På kokkens skærm vises alle bestillinger. som er oprettet med krav om tilberedelse. Når kokken har tilberedt retterne på bestillingen, markeres de som ”klar”, og de kommer nu på tjenerens skærm som ”klar til servering”.

Kokken kan udvælge bestillinger, som kokken har gjort klar til servering, og gemme resten til senere, hvis bestillingen f.eks. indeholder både forret og hovedret.

Kokken kan i bunden af bestillingen se, hvor lang tid der er gået siden modtagelsen, samt fra hvilken tjener den er tilgået.

Kassesystem - Kokkens liste
Vi giver dig det fulde overblik over din restaurant
Du kan samle flere systemer i et nemt og brugervenlig system, det giver effektivitet
Kassesystem - Arrangementer

Arrangementer

Hold styr på arrangementerne

Her kan du oprette et tilbud på et arrangement, indtaste dato, klokkeslæt, udpege de ansatte, som skal køre arrangementet, udpege lokale, angive antal gæster, beskrivelse af menuen samt priser m.v.

Send efterfølgende tilbuddet til kunden pr. mail. Når kunden accepterer, oprettes arrangementet i kalenderen, og vises i listen over godkendte arrangementer – med accepten bliver det udpegede personale automatisk sat på opgaven i arbejdskalenderen.

Læs mere

Bestillinger fra App eller web

Godkend eller afvis

Alle bestillinger der kommer via App’en eller hjemmesiden, vises i en liste her. Nu kan en medarbejder enten godkende eller afvise bestillingen, eller respondere med en alternativ dato/tid.

Når bestillingen er godkendt, får kunden en notifikation med en bekræftelse på tid, dato, vare og pris, og bestillingen sendes videre til kokken eller en tjener.

Kassesystem - Bestillinger
Kassesystem - QR bestillinger

Elektronisk menukort

Bestil fra hjemmesiden

Indsæt en knap på din egen hjemmeside som sender gæsten ind på det elektroniske menukort.

Hvis i tilbyder takeaway er det også muligt at vælge dette.

Nu kan gæsten slev oprette sin bestilling og betale, derefter kommer bestillingen direkte ind i kassesystemet og videre ud til køkkenet eller en tjener.

Elektronisk menukort

QR scan og bestil

Læg en QR-kode på bordene, og gæsten kan derefter scanne den og komme ind og se et elektronisk menukort.

Nu kan gæsten slev oprette sin bestilling og betale, derefter kommer bestillingen direkte ind i kassesystemet og videre ud til køkkenet eller en tjener.

Bestillings-app - Menukort
Kassesystem - Kasserappor

Betalingsterminaler

Verifone

BoB the butler samarbejder med Verifone, som er de største leverandør af betalingsløsninger til danske butikker, sammen tilbyder vi terminaler til integration mellem kassesystemet og betalingsterminalen samt standalone terminaler.

Verifone har udviklet sikre og innovative løsninger i mere end 30 år. Du finder dem på tværs af kanaler fra store til små- og mellemstore virksomheder. I alle brancher. Deres mål er at give dig de bedste systemer, så du nemt og sikkert kan modtage betalinger og vækste din virksomhed.

Salg

Gavekort

Opret gavekort med navn, kommentar, udløbsdato og beløb. Følg med om hele gavekortet eller dele af beløbet er indløst.

Hvis gavekortet ikke er fuldt indløst under et salg, udskrives der et nyt gavekort på rest beløbet.

Har en kunde mistet deres gavekort, kan der søges efter deres navn, og gavekortet kan udskrives igen.

Kassesystem - Statistikker
Regnskab - Integrationer
Regnskab

Integrationer

Opret en direkte forbindelse mellem BoB kassesystem og Planner365 Business eller e-conomic.

Vælg "opret eksport", og alle posteringer som BoB kassesystem har genereret, sendes nu over i kassekladden i dit regnskabssystem, og kan derefter bogføres.

Læs mere

Kalender

Hold styr på dine aftaler

Her oprettes de gøremål, der skal udføres på en given dag.

Kassesystem - Kalender
Kassesystem - Opskrifter

Opskrifter

Ens retter

Opret alle opskrifter her, så alle hurtigt kan finde dem igen, og så alle kokkene kan lave retterne på den samme måde. Det hjælper også en ny kok hurtigere i gang.

Dashboard

Giver dig overblikket

Se her et hurtigt overblik over dagens reservationer, arrangementer og hvilke medarbejdere, der er på arbejde.

Kassesystem - Dashboard
Kassesystem - Kasserappor

Overblik

Rapporter

Se åbne og lukkede kasserapporter. Her dokumenteres alle ind- og udbetalinger med dato, tid, medarbejder, beløb ind og beløb ud af kassen. Her kan du også registrere det, hvis der tages penge ud af kassen, som køres i banken, eller anvendes til indkøb eller udlæg.

Læs mere

Overblik

Statistikker

Få et hurtigt overblik over hvordan de forskellige varer sælger. Hvad sælger bedst – og hvornår? Du får værdifuld data, som du kan navigere ud fra for at optimere din forretning. Du kan også se statistikker over værelsesudlejning, bordreservationer, omsætning, arrangementer, take-away samt ordrer fra bestillings-app’en.

Læs mere
Kassesystem - Statistikker
Loyalitetsprogrammer - Få stempler eller optjen point
Loyalitetsprogrammer

Få stempler eller optjen point

I kassesystemet kan der oprettes loyalitetsprogrammer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen. Opret f.eks. et program hvor kunden optjener 1 point for hver 25 kr. de køber for. Kunden kan bruge deres optjente point, 1 point = 1 kr. som så kan trækkes fra fremtidige bestillinger.

Der kan også oprettes et stempelkort, hvor kunden får hvert 10. produkt gratis. Vælg selv hvilke produkter som kortet gælder for.

Læs mere

Bestillings-app

Bestillingsapp

BoB’s bestillings- og betalingsapp vil understøtte et højt minutsalg

Bestem selv hvornår bestillingsappen skal være tilgængelig hos kunderne, inde i kassen kan den slås fra og til efter behov, slå den f.eks. til i travle perioder for at aflaste tjenerne og nedbring ventetiden for kunderne, eller hvis du står og mangler en tjener eller to en dag. Vi tager ingen gebyrer eller procentdele af bestillinger fra appen.

BoB betyder hurtige bestillinger og at personalet skal løbe færre skridt. Tjeneren skal blot skænke op, og servere. Der kan sælges mange nemme fadøl og sodavand på den måde gennem BoB app’en. Det er de salg, der giver dækningsbidrag. De drikkende kunder skal ikke vente på personlig ekspedition. De skal have serveret drikkevarerne i en fart. Tempo = god serviceoplevelse, når det gælder de simple drikkevarer, der ikke kræver rådgivning. Måske kan gæsterne nå at indtage to drinks i stedet for kun en enkelt? De kan bare rejse sig og gå, når de har drukket ud. Regningen er jo betalt – og bordet spærres ikke af ventende gæster, men frigøres straks til nye, betalende kunder.

Gennem BoB kan gæsterne selv reservere et bord. En sådan booking slår igennem in real time i kassesystemets oversigt over ledige/optagede borde. Fra det øjeblik en gæst har booket et bord, kan gæsten mod forudbetaling gennem BoB app’en bestille mad og drikke til bordet, og dermed kan en bestilling stå klar ved reservationens begyndelsestidspunkt. Det begrænser den ventetid, hvor der ikke omsættes på bordet. For folk som skal videre i f.eks. teateret eller biografen, kan det gøre forskellen på, om de kan nå et restaurantbesøg eller ej. For forældre med børn, er det bare en lettelse, at ventetiden er begrænset, og at diskussioner om maden er klaret hjemmefra. For restauranten betyder det, at bordet hurtigere bliver frigivet til nye gæster: Det giver øget minutsalg på det enkelte bord.

Læs mere
Bestillingsapp - Modul

Tjenersystem

Tjener system - Modul
TJENER SYSTEM

Tempo er ofte lig med god serviceoplevelse

Tag dit kassesystem med hen til dine kunder og opret bestillingen ved bordet. Bestillingen sendes efter oprettelsen til enten kokken eller en bartender, alt efter hvad bestillingen indeholder.

Kassesystemet er designet på en måde som gør at systemet tilpasser sig skærmstørrelsen. Funktionerne er derved de samme, uanset om du vælger at bruge en computerskærm, tablet eller en telefon.

Se alle bestillinger, der er klar til at blive serveret. De bestillinger, der kræver tilberedning i køkkenet, kommer først på kokkens liste - og når kokken har markeret dem ”klar”, kommer de på tjenerens liste, så tjeneren kan afhente og servere for gæsten ved bordet.

Få hurtigt et overblik over, hvilke borde der er reserveret og hvilke borde, der stadig er ledige.

Afslut hurtigt et bordet. Du kan udskrive en regning, som kan afleveres til gæsten. Der er mulighed for at splitte regningen mellem flere gæster.

Læs mere

Moduler som kan tilkøbes

Bordbooking

Find hurtigt et ledigt bord

Få overblikket hvor mange ledige borde har du inden for en periode

Opret nemt en bordreservation til en gæst på en given dato, eller sæt et bord som optaget af gæst fra gaden, uden at skulle oprette en reservation først.

Du har en kalender hvor der hurtigt kan dannes et overblik over, hvilke borde der er reserveret, og hvilke der er ledige.

Inde på et bord kan du se og udskrive en regning, som kan afleveres til gæsten. Der er mulighed for at splitte regningen mellem flere gæster, før et bord afsluttes.

Opret din egen dynamiske bordplan, indtegn væge og døre i lokalet og indsæt bordene så du hurgtigt få overblikket over hvor de ledige borde befinder sig i restauranten.

Læs mere
Kassesystem - Bordoversigt
Kassesystem - Vaerelser

Værelses håndtering

Find hurtigt et ledig værelse

Hurtig og overskuelig værelseshåndtering. Find hurtigt et ledigt værelse, eller find en booking og tjek gæsten ind. Du kan se i oversigten om værelset er rengjort, eller om der er ubetalte regninger overført til værelset.

Sæt gæstens regning fra baren eller restauranten på værelset, så alt kan afregnes samlet ved afrejse. Via bestillingsappen kan gæsten bestille og betale direkte fra værelset. Bestillingen leveres derefter til værelset eller stilles klar til afhentning af gæsten.

Se en liste over værelser som skal rengøres. For hvert værelse kan der vælges om der er udført en hurtig rengøring, hvor værelset bare opfriskes til den nuværende gæst eller en slutrengøring, hvor værelset er gjort klar til en ny gæst.

Læs mere

Personale håndtering

Vagtplaner

Planlægningen af bemandingen kan ske hurtigt, nemt og overskueligt. Få samtidig et overblik over antal timer og udgifterne pr. medarbejder i perioden.

Medarbejderne kan selv bytte deres vagter inde i appen, men et vagtbytte skal altid godkendes af en leder, inden det træder i kraft.

Medarbejderne kan selv tjekke ind og ud, men afviger tiderne fra den planlagte vagt, skal medarbejderen notere en bemærkning omkring dette.

Alle ind- og ud-tjekninger kan ses og tilrettes inden de godkendes til lønafregningen.

Når der skal køres løn til de ansatte, kan alle godkendte timer ses på hver enkelte medarbejder. BoB kan også vise, om medarbejderen har købt varer på regning. Du markerer blot de timer, der skal udbetales samt de varekøb som skal modregnes, for at gøre aflønningen klar.

Læs mere
Kassesystem - Vagtplan