Opret bestilling
Betal
Betal via kredit kort eller MobilePay.
BoB betyder hurtige bestillinger og at personalet skal løbe færre skridt. Tjeneren skal blot skænke op, og servere. Der kan sælges mange nemme fadøl og sodavand på den måde gennem BoB app til bestilling af mad og drikke. Det er de salg, der giver dækningsbidrag. De drikkende kunder skal ikke vente på personlig ekspedition. De skal have serveret drikkevarerne i en fart. Tempo = god serviceoplevelse, når det gælder de simple drikkevarer, der ikke kræver rådgivning. Måske kan gæsterne nå at indtage to drinks i stedet for kun en enkelt? De kan bare rejse sig og gå, når de har drukket ud. Regningen er jo betalt – og bordet spærres ikke af ventende gæster, men frigøres straks til nye, betalende kunder.
Gennem BoB kan gæsterne selv reservere et bord. En sådan booking slår igennem in real time i kassesystemets oversigt over ledige/optagede borde. Fra det øjeblik en gæst har booket et bord, kan gæsten mod forudbetaling gennem BoB app’en bestille mad og drikke til bordet, og dermed kan en bestilling stå klar ved reservationens begyndelsestidspunkt. Det begrænser den ventetid, hvor der ikke omsættes på bordet. For folk som skal videre i f.eks. teateret eller biografen, kan det gøre forskellen på, om de kan nå et restaurantbesøg eller ej. For forældre med børn, er det bare en lettelse, at ventetiden er begrænset, og at diskussioner om maden er klaret hjemmefra. For restauranten betyder det, at bordet hurtigere bliver frigivet til nye gæster: Det giver øget minutsalg på det enkelte bord.
Bestem selv hvornår bestillingsappen skal være tilgængelig hos kunderne, inde i kassen kan den slås fra og til efter behov, vælg også hvilke vare kunderne skal kunne købe igennem appen.
Slå den f.eks. til i travle perioder for at aflaste tjenerne og nedbring ventetiden for kunderne, eller hvis du står og mangler en tjener eller to en dag, kan gæsterne selv oprette deres bestillinger og betale direkte fra appen.
Vi tager ingen gebyrer eller procentdele af bestillinger fra appen, men hvis kunden betaler igennem appen, tager Reepay et transaktionsgebyr for selve betalingen, som man kender det fra betalingsterminalerne.
Når en bruger åbner BoB app’en, kan han/hun se alle tilmeldte restauranter, cafeer eller udskænkningssteder, der ligger i nærheden. Du bliver synliggjort.
Når en bruger af BoB app’en har haft en god oplevelse hos jer, kan han/hun klikke på, at jeres sted eller bestemte ting fra jeres menukort anbefales. Man kan ikke give en negativ kritik.
Jeres gæster kan i BoB-app’en tilvælge jer som favoritsted. Det indebærer, at der kan sendes push-beskeder gennem BoB med information, der vedrører netop jeres sted. Hvis i afholder et event kunne I overveje at få sendt en push-besked ud til kunder, med besked om, at I kører et særligt tilbud, det kunne være en tidsbegrænset værdikupon eller et ”køb én og få to tilbud”.
Bestem selv hvornår bestillingsappen skal være tilgængelig hos kunderne, inde i kassen kan den slås fra og til efter behov, slå den f.eks. til i travle perioder for at aflaste tjenerne og nedbring ventetiden for kunderne, eller hvis du står og mangler en tjener eller to en dag. Vi tager ingen gebyrer eller procentdele af bestillinger fra appen.
Bestillings-appen indeholder blandt andet nedenstående funktioner
Oversigt
Find restaurant
Søg efter en bestemt restaurant, eller find en restaurant ud fra f.eks. afstand, efter hvilke restauranter, der er åbne, eller efter dine favoritter.
Du kan også sortere efter bestemte kateagorier som f.eks. steak, burger, sushi osv., så du hurtigt kan finde frem til en restaurant, dersom tilbyder det, du ønskgår efter -, selv om du er i en by, som du ikke kender.
Du kan slå appen til og fra i kassesystemet efter behov, og din restaurant vises kun i appen når du har slået bestillings app til.
Menukort
Vælg kategori
Vælg om du leder efter forretter, hovedretter eller du bare trænger til noget at drikke.
Inde i kassesystemet vælges hvilke varer som skal vises i bestillings-appen til din restaurant.
Kvittering
Se dine kvitteringer
Du kan altid se dine aktive bestillinger samt kvitteringer. Her kan du også finde alle historiske bestillinger.
Rabat kuponer
Find aktive rabatter
Restauranterne kan oprette rabatkuponer, som restauranten kan sende elektronisk til udvalgte kunder/gæster, som så kan benytte disse kuponer ved en fremtidig bestilling.
Book et bord
Opret en booking hjemmefra
Du kan oprette en bord booking hjemmefra og være sikker på, at der er et bord klar til dig, når du ankommer.
Du kan samtidig med bordbookingen bestille mad og/eller drikkevarer, der således står klar til dig på den meldte ankomsttid. Derved sparer du ventetid og kan planlægge en aften, når du skal videre til noget andet bagefter – f.eks. i biografen eller i teateret.
Følg med
Hvad skylder jeg?
Hvis du booker bord via app’en inden du ankommer, kan du hele tiden følge med i dine ordrer - også selv om du ikke bestiller maden via app’en, men sidder ved bordet og afgiver dine bestillinger til tjeneren i restauranten.
Har du en aftale om, at du kan købe på kredit kan du hele tiden følge med i, hvad der står registreret af bestillinger på din konto.
Du kan til en hver tid betale, hvad du skylder, direkte igennem app’en.
Bestilling
Tilbagemelding
Du får en notifikation (push-besked) på din smartphone, når din bestilling er klar til afhentning, eller når der kommer svar fra restauranten.
Rabatter og loyalitetsprogram
Rabat
Opret værdikupon
I kassesystemet kan der oprettes værdikuponer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.
Vælg en dato for gyldighed, vælg om det er en bestemt vare, eller en produktkategori som rabatten skal gælde for.
Vælg om rabatten er i procenter, eller et fast beløb af ordren.
Kunder kan nu bruge værdikuponen i deres app ved næste ordre, eller inden for gyldighedsperioden.
Rabat
Loyalitetsprogram
I kassesystemet kan der oprettes loyalitetsprogrammer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.
Opret fx et program hvor kunden får 1 point, for hver 25 kr. de køber uanset produkt, eller begræns programmet til enkelte produkter.
Kunden kan så bruge deres optjente point, 1 point = 1 kr. som så kan trækkes fra fremtidige bestillinger.
Rabat
Stempelkort
I kassesystemet kan der oprettes stempelkort som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.
Opret fx et stempelkort hvor kunden får hvert 10. produkt gratis. Vælg hvilke produkter som kortet gælder for.
Du kan oprette lige så mange stempelkort som du ønsker, samt angiv en gyldighedsperiode.
Konkurrencer og billetter
Konkurrencer
Opret en konkurrence
Opret konkurrencer og udlod præmier, det kunne være en rabatkupon, eller en præmie som du selv beskriver.
opret et spørgsmål samt svarmuligheder, og konkurrencen er nu tilgængelig i bestillingsappen, når svarfristen er overskredet, kan systemet trække en eller flere tilfældig vinder.
Billetter
Sælg billetter til et event
Opret et event / arrangement i kassesystemet, og sælg billetter enten via app’en eller igennem kassen.
Angiv en pris eller vælg at eventet er gratis, men dog kræver tilmelding.
Sæt et max på antal deltagere, og billetsalget lukkes automatisk når der er udsolgt.
Inde i bestillings-appen kan kunderne se de billetter som de har købt.
Billetten vises ved indgangen til eventet, som bevis for tilmelding.
Bestillinger fra App
Godkend eller afvis
Alle bestillinger der kommer via App’en, vises i en liste her. Nu kan en medarbejder enten godkende eller afvise bestillingen, eller respondere med en alternativ dato/tid.
Når bestillingen er godkendt, får kunden en notifikation med en bekræftelse på tid, dato, vare og pris, og bestillingen sendes videre til kokken eller en tjener.