Hjælper tjeneren
Føj til
Vælges ”Føj til” kan bestillingen tilføjes til et bord, Værelse, Kredit (en kunde som er oprettet, og må købe på kredit), ansat eller et selskab.
Tag dit kassesystem med hen til dine kunder og opret bestillingen ved bordet. Bestillingen sendes efter oprettelsen til enten kokken eller en bartender, alt efter hvad bestillingen indeholder.
Kassesystemet er designet på en måde som gør at systemet tilpasser sig skærmstørrelsen. Funktionerne er derved de samme, uanset om du vælger at bruge en computerskærm, tablet eller en telefon.
Se alle bestillinger, der er klar til at blive serveret. De bestillinger, der kræver tilberedning i køkkenet, kommer først på kokkens liste - og når kokken har markeret dem ”klar”, kommer de på tjenerens liste, så tjeneren kan afhente og servere for gæsten ved bordet.
Få hurtigt et overblik over, hvilke borde der er reserveret og hvilke borde, der stadig er ledige.
Afslut hurtigt et bordet. Du kan udskrive en regning, som kan afleveres til gæsten. Der er mulighed for at splitte regningen mellem flere gæster.
Tjenermodulet indeholder blandt andet nedenstående funktioner
Tjener system
Salg
Nemt og overskueligt salgsværktøj
Tag dit kassesystem med hen til dine kunder og opret bestillingen ved bordet. Bestillingen sendes efter oprettelsen videre til enten kokken eller en bartender, alt efter hvad bestillingen indeholder.
Tjeneren
Bestillinger, der er klar til servering
Her vises alle bestillinger, der er klar til at blive serveret. Det omfatter alle varer, som er oprettet uden behov for forberedelse. De bestillinger, der kræver tilberedning i køkkenet, kommer først på kokkens liste - og når kokken har markeret dem ”klar”, kommer de på tjenerens liste, så tjeneren kan afhente og servere for gæsten ved bordet.
Når der indgår en ny bestilling til baren, blinker ikonet for bartenderen i topbjælken. Når bartenderen har markeret bestillingen som ”set”, stopper den med at blinke.
Når bestillingen er serveret for gæsten, markeres den som klarmeldt, og den forsvinder fra listen.
Bestillinger fra App
Godkend eller afvis
Alle bestillinger, der indgår via App’en, vises i en liste her. Nu kan en medarbejder enten godkende eller afvise bestillingen - eller tilbyde gæsten et alternativt tidspunkt (typisk ved spidsbelastningsperioder).
Når bestillingen er godkendt, får gæsten en notifikation med en bekræftelse på klokkeslæt, dato, vare(r) og pris(er), og bestillingen sendes videre til kokken og/eller en bartender – alt efter, hvad bestillingen indeholder.
Bord bookinger
Find hurtigt et ledigt bord
I kalenderen kan der hurtigt dannes et overblik over, hvilke borde der er reserveret og hvilke borde, der stadig er ledige.
Kommer der en gæst ind fra gaden, oprettes der en bord-booking manuelt. Alternativt kan man under ”salg” tilføje en bestilling til et bord: Idet, det anviste bord jo endnu står som ”ledigt”, oprettes der automatisk en booking på bordet med betegnelsen ”fra gaden”. Standardmæssigt dækker en booking over 1,5 time.
Bord
Afslut et bord
Her ser du alle varer, der er tilføjet bordet. Du kan udskrive en regning, som kan afleveres til gæsten. Der er mulighed for at splitte regningen mellem flere gæster, som let kan vælge, hvem der skal betale for de forskellige varer – eller der kan laves en anden fordeling af regningens totalbeløb mellem de forskellige gæster.