Booking
Bookingen er nu oprettet
Nu er bookingen oprettet, og hvis automatisk acceptering er valgt, får gæsten en kvittering pr. mail, og ellers kommer bookingen i en liste til manuel godkendelse i kassesystemet.
Hurtig og overskuelig værelseshåndtering. Find hurtigt et ledigt værelse, eller find en booking og tjek gæsten ind. Du kan se i oversigten om værelset er rengjort, eller om der er ubetalte regninger overført til værelset.
Sæt gæstens regning fra baren eller restauranten på værelset, så alt kan afregnes samlet ved afrejse. Via bestillingsappen kan gæsten bestille og betale direkte fra værelset. Bestillingen leveres derefter til værelset eller stilles klar til afhentning af gæsten.
Se en liste over værelser som skal rengøres. For hvert værelse kan der vælges om der er udført en hurtig rengøring, hvor værelset bare opfriskes til den nuværende gæst eller en slutrengøring, hvor værelset er gjort klar til en ny gæst.
Værelsesbooking modulet indeholder blandt andet nedenstående funktioner
Kassesystemet
Opret dine værelser med navn, antal enkelte senge, antal dobbeltsenge, samlet kapacitet, en beskrivelse og om der er bad på værelset.
Sæt pris pr. person, er der en kapacitet på f.eks. 3 personer, kan prisen for 1, 2 eller 3 personer angives.
Hvis der tilbydes halv- eller helpension, kan prisen pr. person angives for morgenmad, middagsmad, aftensmad og madpakke.
Få overblikket over alle værelserne, enten pr. dag, uge eller måned. Sæt visningen til løbende måned, så vise kun dage frem i tiden. Kan også vises som en liste.
Se hurtigt på bookingen om der er en ubetalt regning, om værelset er rengjort, antal personer samt navnet på bookingen.
Klik på en booking for at tjekke ind eller ud, se regningen eller redigere bookingen.
Se bookinger i kalenderen, her vises antal bookinger pr. dag, se hvilke værelse samt navnet på bookingen.
Klik på en booking for at tjekke ind eller ud, se regningen eller redigere bookingen.
Klik i oversigten eller på opret booking for at booke et værelse, indtast kontaktoplysninger, sæt fra og til dato, samt forventet ankomst.
Vælg værelset, samt om de ønsker morgenmad, middagsmad, aftensmad eller en madpakke, vælg efterfølgende på hvilke dage, samt ca. tidspunkt for hvornår de ønsker maden.
Se samlet pris for hele bookingen, send en bekræftigelse via e-mail, og vælg om gæsten skal have en SMS-reminder på dagen, hvis bookingen er i fremtiden.
Hvis gæsten spiser i restauranten, eller får en forfriskning i baren, kan regningen let sættet på værelset.
Gæsten kan så senere betale for restaurant og bare regninger, sammen med selve bookingen.
Gå ind på bookingen for at se regningen, her vises også eventuelle køb fra restauranten eller baren.
Det er muligt at splitte regningen, så noget af den betales, og resten gemmes til senere afregning.
Se liste over hvilke værelser der er klar, eller hvilke der mangler en rengøring.
Hvis en booking strækker sig over flere dage, kan en hurtig rengøring udføres så værelset bolt friskes op.
Når en gæste tjekker ud, vil værelses stå til at skal have udført en slut rengøring, klik på se hurtig eller slut rengøring, for at se hvad disse indebære, så man sikrer at alle udfører rengøringen ens.
Lad gæsten oprette bookinger fra din egen hjemmeside
Hvis auto accept er valgt, oprettes bookinger fra web, automatisk i systemet.
Hvis manuel accept er valgt, kommer alle bookinger fra web i en liste, hvor de kan åbnes og alle informationer kan ses, og her kan bookingen godkendes eller afvises.
Når bookingen er godkendt, modtager gæsten en kvittering på deres e-mail, og er det valgt til får de en reminder-sms på selve dagen.
Bestillings-app
I kan vælge at benytte vores bestillingsapp, den kan slås til og fra i kassesystemet efter behov.
Gæsten kan via vores bestillingsapp sidde på sit værelse og oprette en bestilling ud fra det digitale menukort.
Når varerne / produkterne oprettes i kassesystemet, kan der vælge om de skal være tilgængelig i bestillingsappen.
Gæsten kan sammensætte sin bestilling, og se anbefalinger fra andre gæster.
Vælg antal samt eventuelle valgmuligheder, og tilføj til kurven.
Se kurven og vælg levering til værelset hvis i tilbyder dette, ellers vælges afhentning i bar eller restauranten.
Gæsten kan derefter betale med kreditkort eller MobilePay.
Se flere funktioner i Bestillings-app her:
Bestillings-appI kassesystemet kan alle bestillinger fra appen ses, hvor efter de kan godkendes eller afvises.
Det er også muligt at foreslå et andet tidspunkt, hvis der er travlhed på det ønskede tidspunkt.
Gæsten får derefter en kvittering på at bestillingen er godkendt, samt informationer omkring levering eller afhentning.