Booking
Bookingen er nu oprettet
Nu er bookingen oprettet, og hvis automatisk acceptering er valgt, får gæsten en kvittering pr. mail, og ellers kommer bookingen i en liste til manuel godkendelse i kassesystemet.
Hurtig og overskuelig værelseshåndtering, find hurtigt et ledigt værelse, eller find en booking og tjek gæsten ind, se i oversigten om værelset er rengjort eller om der er ubetalte regninger overført til værelset.
Sæt gæstens regning fra baren eller restauranten på værelset, så alt kan afregnes samlet ved udtjekning, se hurtig i oversigten om der er ubetalte regninger på et værelse. Via bestillingsappen, kan gæsten bestille og betale direkte fra værelset, og bestillingen leveres derefter til værelset, eller stilles klar i en afhentnings zone til gæsten.
Træk en liste over værelser som skal rengøres, vælg derefter om der er udført en hurtig rengøring hvor værelset opfriskes ved flere overnatning af samme gæst, eller om der er udført en en slut rengøring, og værelset er gjort klar til en ny gæst.
Lad dine gæster oprette en booking og betale direkte fra din egen hjemmeside, derefter får de en kvittering på deres e-mail, samt en sms reminder på selve dagen.
LÆS MERE UNDER UDVALGTE NØGLEFUNKTIONER I VÆRELSES HÅNDTERING
BoB kassesystem er et moderne og intuitivt cloud baseret POS system, som blandt andet indeholder Salgsystem, Gavekort, Bordbooking, Værelse styring, Arrangement styring, Kalender, Elektroniske eller udskrevne bonner til køkkenet eller tjenere, Vagtplaner, Time-registrering, Opskrifter, Rapporter, Dashboard, Statistikker samt meget mere.
Hos BoB kan du samle alle dine opgaver i ét system og sikre derved at det hele spiller sammen, og der ikke går data tabt mellem flere systemer som skal snakke sammen. Du slipper derved også for at skulle logge ind og ud af flere systemer for at lave opsætninger osv.
BoB systemet hjælper tjeneren med at huske at spørge gæsten omkring tilberedningsmuligheder samt valgmuligheder som f.eks. saucer eller garniture. Ekstra tilbehør kan hurtigt tilvælges og det er nemt for tjeneren at lave en kommentar på bestillingen til køkkenet.
LÆS MERE UNDER UDVALGTE NØGLEFUNKTIONER I KASSESYSTEM
Værelsesbooking modulet indeholder blandt andet nedenstående funktioner
Hotel- og kro system
Opret dine værelser med navn, antal enkelte senge, antal dobbeltsenge, samlet kapacitet, en beskrivelse og om der er bad på værelset.
Sæt pris pr. person, er der en kapacitet på f.eks. 3 personer, kan prisen for 1, 2 eller 3 personer angives.
Hvis der tilbydes halv- eller helpension, kan prisen pr. person angives for morgenmad, middagsmad, aftensmad og madpakke.
Få overblikket over alle værelserne, enten pr. dag, uge eller måned. Sæt visningen til løbende måned, så vise kun dage frem i tiden. Kan også vises som en liste.
Se hurtigt på bookingen om der er en ubetalt regning, om værelset er rengjort, antal personer samt navnet på bookingen.
Klik på en booking for at tjekke ind eller ud, se regningen eller redigere bookingen.
Se bookinger i kalenderen, her vises antal bookinger pr. dag, se hvilke værelse samt navnet på bookingen.
Klik på en booking for at tjekke ind eller ud, se regningen eller redigere bookingen.
Klik i oversigten eller på opret booking for at booke et værelse, indtast kontaktoplysninger, sæt fra og til dato, samt forventet ankomst.
Vælg værelset, samt om de ønsker morgenmad, middagsmad, aftensmad eller en madpakke, vælg efterfølgende på hvilke dage, samt ca. tidspunkt for hvornår de ønsker maden.
Se samlet pris for hele bookingen, send en bekræftigelse via e-mail, og vælg om gæsten skal have en SMS-reminder på dagen, hvis bookingen er i fremtiden.
Hvis gæsten spiser i restauranten, eller får en forfriskning i baren, kan regningen let sættet på værelset.
Gæsten kan så senere betale for restaurant og bare regninger, sammen med selve bookingen.
Gå ind på bookingen for at se regningen, her vises også eventuelle køb fra restauranten eller baren.
Det er muligt at splitte regningen, så noget af den betales, og resten gemmes til senere afregning.
Se liste over hvilke værelser der er klar, eller hvilke der mangler en rengøring.
Hvis en booking strækker sig over flere dage, kan en hurtig rengøring udføres så værelset bolt friskes op.
Når en gæste tjekker ud, vil værelses stå til at skal have udført en slut rengøring, klik på se hurtig eller slut rengøring, for at se hvad disse indebære, så man sikrer at alle udfører rengøringen ens.
Lad gæsten oprette bookinger fra din egen hjemmeside
Hvis auto accept er valgt, oprettes bookinger fra web, automatisk i systemet.
Hvis manuel accept er valgt, kommer alle bookinger fra web i en liste, hvor de kan åbnes og alle informationer kan ses, og her kan bookingen godkendes eller afvises.
Når bookingen er godkendt, modtager gæsten en kvittering på deres e-mail, og er det valgt til får de en reminder-sms på selve dagen.
Bestillings-app
I kan vælge at benytte vores bestillingsapp, den kan slås til og fra i kassesystemet efter behov.
Gæsten kan via vores bestillingsapp sidde på sit værelse og oprette en bestilling ud fra det digitale menukort.
Når varerne / produkterne oprettes i kassesystemet, kan der vælge om de skal være tilgængelig i bestillingsappen.
Gæsten kan sammensætte sin bestilling, og se anbefalinger fra andre gæster.
Vælg antal samt eventuelle valgmuligheder, og tilføj til kurven.
Se kurven og vælg levering til værelset hvis i tilbyder dette, ellers vælges afhentning i bar eller restauranten.
Gæsten kan derefter betale med kreditkort eller MobilePay.
Se flere funktioner i Bestillings-app her:
Bestillings-appI kassesystemet kan alle bestillinger fra appen ses, hvor efter de kan godkendes eller afvises.
Det er også muligt at foreslå et andet tidspunkt, hvis der er travlhed på det ønskede tidspunkt.
Gæsten får derefter en kvittering på at bestillingen er godkendt, samt informationer omkring levering eller afhentning.
Standardpakken indeholder blandt andet nedenstående moduler
Kassesystem
Salg
Nemt og overskueligt salgsværktøj
Salg-siden viser alle oprettede varer delt op under kategorier. Vælg en vare for at tilføje den til kurven. I kurven er det muligt at tilføje en kommentar til varen.
Tjeneren kan hurtigt vælge, hvilken kasse salget skal registreres i.
Alle varer kan oprettes med 2 priser; serveringsprisen i huset, eller prisen ud af huset. Skift hurtigt mellem priserne under kurven.
Markér bestillingen som leveret, så oprettes der ikke en bestilling til kokken eller tjeneren efterfølgende.
Salg
Overskuelig betalingsside
Under betalingssiden, vælges betalingsform; kontant, kreditkort eller værdikupon. Det er mulig at vælge flere betalingsmuligheder på samme bestilling.
Ved valg af værdikupon, skal kunden åbne App'en, dernæst indløse sin kupon, og herpå vise tjeneren koden, og beløbet svarende til værdien på kuponen fratrækkes nu bestillingen og kuponen fjernes i App'en.
Værdikuponer oprettes af restauranten selv, og sendes elektronisk til kunder som bruger App'en.
Tjeneren
Bestillinger som er klar til servering
Her vises alle bestillinger, som er klar til at blive serveret. Alle varer som er oprettet uden krav om forberedelse, kommer direkte på listen. Varer, der skal tilberedes i køkkenet, kommer først på kokkens liste, og når kokken har market dem ”klar”, kommer de på tjenerens liste.
Når der er tilgået en ny bestilling afgivet af en selvbetjeningskunde inde i app’en, blinker ikonet for tjeneren i topbaren. Når tjeneren har markeret bestillingen som ”set”, stopper den med at blinke.
Når bestillingen er serveret, markeres den af tjeneren som klarmeldt, og den forsvinder fra listen.
Kokkens ordrer
Giver køkkenpersonalet et godt overblik
På kokkens skærm vises alle bestillinger. som er oprettet med krav om tilberedelse. Når kokken har tilberedt retterne på bestillingen, markeres de som ”klar”, og de kommer nu på tjenerens skærm som ”klar til servering”.
Kokken kan udvælge bestillinger, som kokken har gjort klar til servering, og gemme resten til senere, hvis bestillingen f.eks. indeholder både forret og hovedret.
Kokken kan i bunden af bestillingen se, hvor lang tid der er gået siden modtagelsen, samt fra hvilken tjener den er tilgået.
Arrangementer
Hold styr på arrangementerne
Her kan du oprette et tilbud på et arrangement, indtaste dato, klokkeslæt, udpege de ansatte, som skal køre arrangementet, udpege lokale, angive antal gæster, beskrivelse af menuen samt priser m.v.
Send efterfølgende tilbuddet til kunden pr. mail. Når kunden accepterer, oprettes arrangementet i kalenderen, og vises i listen over godkendte arrangementer – med accepten bliver det udpegede personale automatisk sat på opgaven i arbejdskalenderen.
Læs mereBestillinger fra App eller web
Godkend eller afvis
Alle bestillinger der kommer via App’en eller hjemmesiden, vises i en liste her. Nu kan en medarbejder enten godkende eller afvise bestillingen, eller respondere med en alternativ dato/tid.
Når bestillingen er godkendt, får kunden en notifikation med en bekræftelse på tid, dato, vare og pris, og bestillingen sendes videre til kokken eller en tjener.
Elektronisk menukort
Bestil fra hjemmesiden
Indsæt en knap på din egen hjemmeside som sender gæsten ind på det elektroniske menukort.
Hvis i tilbyder takeaway er det også muligt at vælge dette.
Nu kan gæsten slev oprette sin bestilling og betale, derefter kommer bestillingen direkte ind i kassesystemet og videre ud til køkkenet eller en tjener.
Elektronisk menukort
QR scan og bestil
Læg en QR-kode på bordene, og gæsten kan derefter scanne den og komme ind og se et elektronisk menukort.
Nu kan gæsten slev oprette sin bestilling og betale, derefter kommer bestillingen direkte ind i kassesystemet og videre ud til køkkenet eller en tjener.
Betalingsterminaler
Verifone
BoB the butler samarbejder med Verifone, som er de største leverandør af betalingsløsninger til danske butikker, sammen tilbyder vi terminaler til integration mellem kassesystemet og betalingsterminalen samt standalone terminaler.
Verifone har udviklet sikre og innovative løsninger i mere end 30 år. Du finder dem på tværs af kanaler fra store til små- og mellemstore virksomheder. I alle brancher. Deres mål er at give dig de bedste systemer, så du nemt og sikkert kan modtage betalinger og vækste din virksomhed.
Salg
Gavekort
Opret gavekort med navn, kommentar, udløbsdato og beløb. Følg med om hele gavekortet eller dele af beløbet er indløst.
Hvis gavekortet ikke er fuldt indløst under et salg, udskrives der et nyt gavekort på rest beløbet.
Har en kunde mistet deres gavekort, kan der søges efter deres navn, og gavekortet kan udskrives igen.
Opret en direkte forbindelse mellem BoB kassesystem og Planner365 Business eller e-conomic.
Vælg "opret eksport", og alle posteringer som BoB kassesystem har genereret, sendes nu over i kassekladden i dit regnskabssystem, og kan derefter bogføres.
Læs mereKalender
Hold styr på dine aftaler
Her oprettes de gøremål, der skal udføres på en given dag.
Opskrifter
Ens retter
Opret alle opskrifter her, så alle hurtigt kan finde dem igen, og så alle kokkene kan lave retterne på den samme måde. Det hjælper også en ny kok hurtigere i gang.
Dashboard
Giver dig overblikket
Se her et hurtigt overblik over dagens reservationer, arrangementer og hvilke medarbejdere, der er på arbejde.
Overblik
Rapporter
Se åbne og lukkede kasserapporter. Her dokumenteres alle ind- og udbetalinger med dato, tid, medarbejder, beløb ind og beløb ud af kassen. Her kan du også registrere det, hvis der tages penge ud af kassen, som køres i banken, eller anvendes til indkøb eller udlæg.
Læs mereOverblik
Statistikker
Få et hurtigt overblik over hvordan de forskellige varer sælger. Hvad sælger bedst – og hvornår? Du får værdifuld data, som du kan navigere ud fra for at optimere din forretning. Du kan også se statistikker over værelsesudlejning, bordreservationer, omsætning, arrangementer, take-away samt ordrer fra bestillings-app’en.
Læs mereI kassesystemet kan der oprettes loyalitetsprogrammer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen. Opret f.eks. et program hvor kunden optjener 1 point for hver 25 kr. de køber for. Kunden kan bruge deres optjente point, 1 point = 1 kr. som så kan trækkes fra fremtidige bestillinger.
Der kan også oprettes et stempelkort, hvor kunden får hvert 10. produkt gratis. Vælg selv hvilke produkter som kortet gælder for.
Læs mereBestillings-app
Bestem selv hvornår bestillingsappen skal være tilgængelig hos kunderne, inde i kassen kan den slås fra og til efter behov, slå den f.eks. til i travle perioder for at aflaste tjenerne og nedbring ventetiden for kunderne, eller hvis du står og mangler en tjener eller to en dag. Vi tager ingen gebyrer eller procentdele af bestillinger fra appen.
BoB betyder hurtige bestillinger og at personalet skal løbe færre skridt. Tjeneren skal blot skænke op, og servere. Der kan sælges mange nemme fadøl og sodavand på den måde gennem BoB app’en. Det er de salg, der giver dækningsbidrag. De drikkende kunder skal ikke vente på personlig ekspedition. De skal have serveret drikkevarerne i en fart. Tempo = god serviceoplevelse, når det gælder de simple drikkevarer, der ikke kræver rådgivning. Måske kan gæsterne nå at indtage to drinks i stedet for kun en enkelt? De kan bare rejse sig og gå, når de har drukket ud. Regningen er jo betalt – og bordet spærres ikke af ventende gæster, men frigøres straks til nye, betalende kunder.
Gennem BoB kan gæsterne selv reservere et bord. En sådan booking slår igennem in real time i kassesystemets oversigt over ledige/optagede borde. Fra det øjeblik en gæst har booket et bord, kan gæsten mod forudbetaling gennem BoB app’en bestille mad og drikke til bordet, og dermed kan en bestilling stå klar ved reservationens begyndelsestidspunkt. Det begrænser den ventetid, hvor der ikke omsættes på bordet. For folk som skal videre i f.eks. teateret eller biografen, kan det gøre forskellen på, om de kan nå et restaurantbesøg eller ej. For forældre med børn, er det bare en lettelse, at ventetiden er begrænset, og at diskussioner om maden er klaret hjemmefra. For restauranten betyder det, at bordet hurtigere bliver frigivet til nye gæster: Det giver øget minutsalg på det enkelte bord.
Læs mereTjenersystem
Tag dit kassesystem med hen til dine kunder og opret bestillingen ved bordet. Bestillingen sendes efter oprettelsen til enten kokken eller en bartender, alt efter hvad bestillingen indeholder.
Kassesystemet er designet på en måde som gør at systemet tilpasser sig skærmstørrelsen. Funktionerne er derved de samme, uanset om du vælger at bruge en computerskærm, tablet eller en telefon.
Se alle bestillinger, der er klar til at blive serveret. De bestillinger, der kræver tilberedning i køkkenet, kommer først på kokkens liste - og når kokken har markeret dem ”klar”, kommer de på tjenerens liste, så tjeneren kan afhente og servere for gæsten ved bordet.
Få hurtigt et overblik over, hvilke borde der er reserveret og hvilke borde, der stadig er ledige.
Afslut hurtigt et bordet. Du kan udskrive en regning, som kan afleveres til gæsten. Der er mulighed for at splitte regningen mellem flere gæster.
Læs mereModuler som kan tilkøbes
Få overblikket hvor mange ledige borde har du inden for en periode
Opret nemt en bordreservation til en gæst på en given dato, eller sæt et bord som optaget af gæst fra gaden, uden at skulle oprette en reservation først.
Du har en kalender hvor der hurtigt kan dannes et overblik over, hvilke borde der er reserveret, og hvilke der er ledige.
Inde på et bord kan du se og udskrive en regning, som kan afleveres til gæsten. Der er mulighed for at splitte regningen mellem flere gæster, før et bord afsluttes.
Opret din egen dynamiske bordplan, indtegn væge og døre i lokalet og indsæt bordene så du hurgtigt få overblikket over hvor de ledige borde befinder sig i restauranten.
Læs merePersonale håndtering
Vagtplaner
Planlægningen af bemandingen kan ske hurtigt, nemt og overskueligt. Få samtidig et overblik over antal timer og udgifterne pr. medarbejder i perioden.
Medarbejderne kan selv bytte deres vagter inde i appen, men et vagtbytte skal altid godkendes af en leder, inden det træder i kraft.
Medarbejderne kan selv tjekke ind og ud, men afviger tiderne fra den planlagte vagt, skal medarbejderen notere en bemærkning omkring dette.
Alle ind- og ud-tjekninger kan ses og tilrettes inden de godkendes til lønafregningen.
Når der skal køres løn til de ansatte, kan alle godkendte timer ses på hver enkelte medarbejder. BoB kan også vise, om medarbejderen har købt varer på regning. Du markerer blot de timer, der skal udbetales samt de varekøb som skal modregnes, for at gøre aflønningen klar.
Læs mere