Afhentning
Vis kvittering
Når boden har sendt notifikation til kunden om at bestillingen er klar, ændres kvitteringen status til klar, og markeres tydelig med grøn, kunden skal nu vise kvitteringen i boden ved afhentning.
På et hel- eller halvfyldt stadion vil BoB fjerne bestillings- og betalingskøerne, og supplere eller erstatte nogle af de nuværende boder med pick-up points, som reducerer køerne – og maksimerer salget (”dine varer er klar til afhentning fra pick-up point 17”) kunne din push-besked via BoB lyde, når du har bestilt. Tilskuerne fravælger ikke længere et køb, fordi de ikke vil op og stå i kø i 10 minutter med ryggen til kampen. Det er bestemt også godt for bryggeriet og pølseleverandøren - og dermed for centrale sponsorer - at alle flaskehalse fjernes for de, som ønsker at handle;
Push-besked funktionerne kan anvendes til at opdele de store tilskuerskarer, så de ankommer forskudt, således at adgangskøer mindskes, hvilket sætter kontrollørerne i stand til bedre at udføre deres arbejde ved indgangen. Det gavner både bryggeriet og pølseleverandøren at få publikum ind på lægterne i god tid før kampstart;
Tilsvarende ved kamp/koncert-ophør: Nogle tilskuere kan - med et favorabelt tilbud på øl og pølser via værdikupon i BoB app’en - motiveres til at blive hængende en stund. Det letter trykket på udgangene. Det letter trykket på trafikken væk fra stadion – også den offentlige. Det højner tilmed politiets overblik udenfor stadion;
Andre tilskuere kan med en værdikupon i app’en motiveres til at gå hen på bestemte barer i nærområdet, som stadion eller bryggeriet har et samarbejde med, og som man således ønsker at støtte.
BoB gør det muligt for tilskueren at bestille og forudbetale mad og drikke uden at rejse sig fra sin siddeplads. Personalet bringer så – f.eks. mod et gebyr på en 20’er*) – det købte ned til siddepladsen. BoB understøtter således et kø-frit stadion-miljø.
note: *) 20’eren går jo ubeskåret til stadion/forpagteren og hjælper til med at betale lønnen til personalet
Reelt skal stadion/klubben kun bidrage med 10 minutters indsats på et enkelt felt: De tilskuere, der skal ind på stadion, skal have at vide, at køb af øl og pølser nu også kan foregå via BoB app’en og uden at de rejser sig fra deres siddeplads; Når tilskuerne tidligt på kampdagen motiveres til at indtaste deres port/række/sædenummer i BoB app’en, så kan der kommunikeres meningsfuldt til tilskuerne allerede før, de ankommer til stadion – og dermed kan tilskuerne, der skal ind på f.eks. C-tribunen indkaldes i 3 eller 4 tids-hold, så de ikke stimler sammen.
BoB er primus motor på at opbygge et community – både i BoB-app’en og på de sociale medier – hvor BoB bringer stadion/klub sammen med restauranter, barer, pubs og alle udskænkningsstedernes brugere og gæster, som tilsvarende bringes sammen med bryggeriet, der leverer til stadion – og i dette krydsfelt bliver der skabt en energi og en opmærksomhed på kryds og tværs, som vil komme samtlige deltagere til gode; For stadion/klub, bryggeri og udskænkningssteder handler det om mere synlighed, flere kunder og mere omsætning – om brand awareness og om loyalitet. For slutbrugerne/tilskuerne/kunderne/gæsterne handler det om oplevelser, om synliggørelse af muligheder, om gode tilbud, og om værdikuponer samt konkurrencer med attraktive præmier, som gør det attraktivt at indgå i fællesskabet.
Salg direkte fra boden
Salg-siden viser alle oprettede varer delt op under kategorier. Vælg en vare for at tilføje den til kurven. I kurven er det muligt at tilføje en kommentar til varen.
Brugeren kan hurtigt vælge, hvilken kasse salget skal registreres i.
Når en bestilling er oprettet i kassen, sendes der en besked til den bruger som skal enten tilberede eller finde vare til bestillingen.
Markér bestillingen som leveret, så oprettes der ikke en bestilling til kokken eller tjeneren efterfølgende.
Under betalingssiden, vælges betalingsform; kontant, kreditkort, gavekort eller værdikupon. Det er muligt at vælge flere betalingsmuligheder på samme bestilling.
Se et overblik over ordren, det modtaget beløb, samt eventuelle byttepenge.
Gæsten opretter en ordre til afhentning fra bestillings appen.
Gæsten opretter en ordre til pladsservering fra bestillings appen.
Bestillingen kommer over i kassesystemet
Når der kommer en ny bestilling fra en kunde igennem bestillingsappen, blinker tjener ikonet oppe i højre hjørne.
Er der lyd på skærmen, vil der også komme en notifikation i form af en bing lyd, lyden vil komme hvert 10 sekund.
Når den nye bestilling er markeret som set, stopper både lyd og blink notifikationer.
Når der klikkes på den blinkende tjenerikon, vises alle bestillingerne som er kommet ind fra appen.
Se informationer omkring bestillingen: Bestillings dato samt tid, om den afhentes eller skal serveres samt de vare som bestillingen indeholder.
Bestillingen kan nu markeres som set, og kan enten godkendes eller afvises. Herefter modtager kunden en notifikation fra boden.
Bestillingen sendes nu til enten køkkenet hvis den skal tilberedes først, ellers sendes til en bar som kan klargøre varen.
Når bestillingen er klar, trykkes der på klarmeld, og bestillingen fjernes fra listen.
I dette eksempel skal bestillingen nu serveres til plads 35.
Bestillingen sendes nu til enten køkkenet hvis den skal tilberedes først, ellers sendes til en bar som kan klargøre varen.
Når bestillingen er klar, trykkes der på Send notifikation, og kunden modtager nu en besked om at bestillingen er klar til afhentning.
Derefter trykkes der på klarmeld, og bestillingen fjernes fra listen.
Når kunden kommer og henter bestillingen, vises kvitteringen fra appen, og bestillingen kan markeres som udleveret.
Ved levering at bestillingen på kunden plads, vises kvitteringen fra appen, og bestillingen kan markeres som udleveret.
Rabatter og loyalitetsprogram
I kassesystemet kan der oprettes værdikuponer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.
Vælg en dato for gyldighed, vælg om det er en bestemt vare, eller en produktkategori som rabatten skal gælde for.
Vælg om rabatten er i procenter, eller et fast beløb af ordren.
Kunder kan nu bruge værdikuponen i deres app ved næste ordre, eller inden for gyldighedsperioden.
I kassesystemet kan der oprettes loyalitetsprogrammer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.
Opret fx et program hvor kunden får 1 point, for hver 25 kr. de køber uanset produkt, eller begræns programmet til enkelte produkter.
Kunden kan så bruge deres optjente point, 1 point = 1 kr. som så kan trækkes fra fremtidige bestillinger.
I kassesystemet kan der oprettes stempelkort som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.
Opret fx et stempelkort hvor kunden får hvert 10. produkt gratis. Vælg hvilke produkter som kortet gælder for.
Du kan oprette lige så mange stempelkort som du ønsker, samt angiv en gyldighedsperiode.