Afhentning
Vis kvittering
Når boden har sendt notifikation til kunden om at bestillingen er klar, ændres kvitteringen status til klar, og markeres tydelig med grøn, kunden skal nu vise kvitteringen i boden ved afhentning.
Salg direkte fra boden
Salg-siden viser alle oprettede varer delt op under kategorier. Vælg en vare for at tilføje den til kurven. I kurven er det muligt at tilføje en kommentar til varen.
Brugeren kan hurtigt vælge, hvilken kasse salget skal registreres i.
Når en bestilling er oprettet i kassen, sendes der en besked til den bruger som skal enten tilberede eller finde vare til bestillingen.
Markér bestillingen som leveret, så oprettes der ikke en bestilling til kokken eller tjeneren efterfølgende.
Under betalingssiden, vælges betalingsform; kontant, kreditkort, gavekort eller værdikupon. Det er muligt at vælge flere betalingsmuligheder på samme bestilling.
Se et overblik over ordren, det modtaget beløb, samt eventuelle byttepenge.
Gæsten opretter en ordre til afhentning fra bestillings appen.
Gæsten opretter en ordre til pladsservering fra bestillings appen.
Bestillingen kommer over i kassesystemet
Når der kommer en ny bestilling fra en kunde igennem bestillingsappen, blinker tjener ikonet oppe i højre hjørne.
Er der lyd på skærmen, vil der også komme en notifikation i form af en bing lyd, lyden vil komme hvert 10 sekund.
Når den nye bestilling er markeret som set, stopper både lyd og blink notifikationer.
Når der klikkes på den blinkende tjenerikon, vises alle bestillingerne som er kommet ind fra appen.
Se informationer omkring bestillingen: Bestillings dato samt tid, om den afhentes eller skal serveres samt de vare som bestillingen indeholder.
Bestillingen kan nu markeres som set, og kan enten godkendes eller afvises. Herefter modtager kunden en notifikation fra boden.
Bestillingen sendes nu til enten køkkenet hvis den skal tilberedes først, ellers sendes til en bar som kan klargøre varen.
Når bestillingen er klar, trykkes der på klarmeld, og bestillingen fjernes fra listen.
I dette eksempel skal bestillingen nu serveres til plads 35.
Bestillingen sendes nu til enten køkkenet hvis den skal tilberedes først, ellers sendes til en bar som kan klargøre varen.
Når bestillingen er klar, trykkes der på Send notifikation, og kunden modtager nu en besked om at bestillingen er klar til afhentning.
Derefter trykkes der på klarmeld, og bestillingen fjernes fra listen.
Når kunden kommer og henter bestillingen, vises kvitteringen fra appen, og bestillingen kan markeres som udleveret.
Ved levering at bestillingen på kunden plads, vises kvitteringen fra appen, og bestillingen kan markeres som udleveret.
Rabatter og loyalitetsprogram
I kassesystemet kan der oprettes værdikuponer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.
Vælg en dato for gyldighed, vælg om det er en bestemt vare, eller en produktkategori som rabatten skal gælde for.
Vælg om rabatten er i procenter, eller et fast beløb af ordren.
Kunder kan nu bruge værdikuponen i deres app ved næste ordre, eller inden for gyldighedsperioden.
I kassesystemet kan der oprettes loyalitetsprogrammer som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.
Opret fx et program hvor kunden får 1 point, for hver 25 kr. de køber uanset produkt, eller begræns programmet til enkelte produkter.
Kunden kan så bruge deres optjente point, 1 point = 1 kr. som så kan trækkes fra fremtidige bestillinger.
I kassesystemet kan der oprettes stempelkort som kunderne kan bruge ved bestillinger fra appen.
Opret fx et stempelkort hvor kunden får hvert 10. produkt gratis. Vælg hvilke produkter som kortet gælder for.
Du kan oprette lige så mange stempelkort som du ønsker, samt angiv en gyldighedsperiode.